Válogatott publikációk:
- Changing the culture of curriculum development in teacher education (In: Online Journal for Research and Education Ausgabe 14, Oktober 2020)
- A tanulás és a tudás reneszánsza. In. Katedra 2020. február 9-13.
- A tanulás reneszánsza. In. Magiszter 2019. XVII: évf. 2. szám
- A tanterv műfaji változásai és a tanterv-tipológia összefüggései a tartalom-és komptencia-alapú tabtervi megközelítések tükrében. In. Universitas Budapestinensis de Metropolitan. Annales Tomus XII
- Towards Creative Transformational Leadership in Higher Education: Challenges and Opportunities / Úton a kreatív transzformációs vezetés felé a felsőoktatásban: kihívások és lehetőségek. Smith Melanie K., Papp-Váry Árpád, Vass Vilmos. In. Educatio, Volume 28, Issue 2, June 2019
- Digital education in digital cooperative environment. Orosz, B., Kovács, C., Karuović, D., Molnár, G., Major, L., Vass, V., Szűts, Z., & Námesztovszki, Z. (2019). In. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 9(4), 55-69.
- A tanulás reneszánsza. In. Magiszter XVII. évfolyam. 2. szám. 2019 / TÉL
- Személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák. In. Inkluzív iskola, inkluzív társadalom A SJE TKK Neveléstudományi Tanszék és Biológia Tanszék által 2017. november 8–9-én Komáromban megrendezett VI. nemzetközi tudományos szimpózium tanulmánykötete
- A tanulás új értelmezése In. Inkluzív iskola, inkluzív társadalom. A SJE TKK Neveléstudományi Tanszék és Biológia Tanszék által 2017. november 8–9-én
Komáromban megrendezett VI. nemzetközi tudományos szimpózium tanulmánykötete - A transzverzális kompetenciák tantervfejlesztési összefüggései
-
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák. Inkluzív iskola – inkluzív társadalom VI. Nemzetközi Tudományos Szimpózium Selye János Egyetem Tanárképző Kar Neveléstudományi Tanszék és Biológia TanszékKomárom, 2017. november 8. előadás
- A kompetencia alapú pedagógusképzés kihívásai. “Tudományok Hete”. Selye János Egyetem Tanárképző Kar Óvó- és Tanítóképző Tanszék. Szimpózium előadás. 2017. november 8.
- Új NAT: Marketingből ötös, tantervelméletből elégtelen. In: Pedagógusok Lapja 2017/10.
- Projekt alapú kompetenciafejlesztés a pedagógusképzésben. In: A Selye János Egyetem 2017-es Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete (Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho 2017): „Érték, minőség és versenyképesség – a 21. század kihívásai“
- The relationship between internationalisation, creativity and transformation: A case study of higher education in Hungary. In. Transformation in higher education. Vol 2 (2017)
- Ment-é a tantervek által a világ elébb? (HVG, 2017. január. 13.)
- A kreativitás fejlesztésének folyamata (PedActa, 2016. 6. kötet, 1. szám)
- Mit tanít az iskola? (HVG, 2016. február 20.)
- A tömpe-effektus (Taní-tani, 2016. február 17.)
- Ha Rogán ötletét bárki komolyan venné (Népszabadság, 2015. 08. 29.)
- A PISA-sokk prolongálva (Népszabadság, 2014. január 18.)
- Új megközelítések a tanulásról és a tanításról. (szerk. Vámos Ágnessel). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 2013.
- Szebenyi Péter tantervi munkássága. In. Szebenyi Péter: Válogatott pedagógiai írások. szerk. Mátrai Zsuzsa. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2012. 25-33.
- Zsákutca, pedagógiai öngól az új Nat (Népszabadság, 2012. március 6.)
- Vissza a hatvanas évekhez – itt az új NAT (Népszabadság, 2012. február 7.)
- A tanulás tanítása-Hatékony önálló tanulás. In. Alma a fán. Tempus Közalapítvány, 2012.
- The contents of teaching and learning (with Irén Vágó and Mária Simon). In. Education in Hungary 2010. eds. Zoltán Loboda, Éva Balázs, Mihály Kocsis and Irén Vágó. Hungarain Institute for Educational Research and Development, Budapest. 2012. 69-91.
- A kreatív iskola. In. Anyanyelv-pedagógia 2012. 1.sz.
- Implementation of key competencies and school improvement. In. Does Leadership Matter? Eds. Tibor Baráth and Mária Szabó. HUNSEM University of Szeged, Budapest-Szeged. 2011. 117-130.
- A tanítás-tanulás tartalma. (Vágó Irénnel, Simon Máriával). In. Jelentés a magyar közoktatásról 2010. szerk. Balázs Éva, Kocsis Mihály, Vágó Irén. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 2011. 197-273.
- Interdiszciplinaritás a képzési programok tervezésében és bevezetésében. In. Neveléstudomány – reflexió – innováció. szerk. Szabolcs Éva. Gondolat Kiadó, Budapest. 2010. 15-27.
- The Hungarian case study. In. Jean Gordon – Gabor Halasz – Magdalena Krawczyk – Tom Leney – Alain Michel – David Pepper – Elzbieta Putkiewicz – Jerzy Wisniewsky: Key Competences in Europe: Opening Doors For Lifelong Learners Across the School Curriculum and Teacher Education. CASE Network Reports No. 87. 2009. Center for Social and Economic Research, Warsaw, 2009. 277-285.
- A „világ útvesztőiből” a „szív paradicsomáig”. A curriculum-elmélet műfaji fejlődése. (Perjés Istvánnal) In. Új kutatások a neveléstudományokban 2008. szerk. Kozma Tamás és Perjés István. MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest. 2009. 130-147.
- A kompetenciák tantervesítése. (szerk. Perjés Istvánnal) AULA Kiadó, Budapest, 2009.
- A tantervi tartalmak mint a fejlesztés eszközei. Új Pedagógiai Szemle, 2009. 8-9. 106-111.
- A curriculumelmélet műfaji fejlődése. (Perjés Istvánnal) Új Pedagógiai Szemle, 2008. 3. 3-10.
- Az oktatás tartalma mint fejlesztési eszköz. Új Pedagógiai Szemle, 2007. 06.
- A kompetencia fogalmának értelmezése. In. A kompetencia. Kihívások és értelmezések. Országos Közoktatási Intézet. Budapest. 2006. 139-161.
- Az oktatás tartalma. (Vágó Irénnel). In. Jelentés a magyar közoktatásról 2006. szerk. Halász Gábor és Lannert Judit. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 2006. 197-279.